Innowacyjne nauczanie języka niemieckiego z
wykorzystaniem nowoczesnych
technik audiowizualnych
Ich bin kreativ und Deutsch ist mein neues Hobby
Celem innowacji jest zainteresowanie uczniów
językiem niemieckim poprzez kreatywne sposoby nauczania oraz wykorzystanie technik
audiowizualnych i technologii informacyjno-komunikacyjnych. Uczniowie I klasy
gimnazjum w Zespole Szkół nr 2 w
Brodłach rozpoczynają swoją przygodę z językiem niemieckim dopiero w gimnazjum,
aby zmotywować ich do pracy i oswoić z nowym językiem obcym
potrzebne są nowoczesne metody odzwierciedlające ich zainteresowania,
wspomagające twórcze procesy myślenia. Innowacja ta będzie realizowana
pod okiem p. I. Hajda do 21.06.2017 z wykorzystaniem następujących metod i
technik:
· Każdy uczeń zakłada Portfolio Językowe, które powinno składać się z trzech części: biografii, paszportu, i tzw.
dossier, w którym przechowywany jest zbiór reprezentatywnych prac uczącego się w postaci obrazowo – słownej,
·
Plakaty, prace manualne
- Inscenizacje (praca w parach i w grupach)
- Projekcja filmów.
Potrzeba wprowadzenia innowacji
pedagogicznej wypływa z konieczności rozwijania najważniejszych
umiejętności językowych, które potrzebne są w codziennym życiu, czyli
sprawności mówienia, rozwoju słownictwa i rozumienia ze słuchu oraz z chęci
dostosowania metod nauczania do zainteresowań uczniów. Konieczność rozwoju
kreatywnego myślenia, wyrażania siebie w sposób twórczy, wykorzystując przy tym
nowo nabyte umiejętności językowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz