Klasa III
podczas dodatkowych zajęć realizuje
treści innowacji „Zdrowy i bezpieczny
uczeń”, która ma na celu utrwalanie nawyku troski o zdrowie. Swoim
zakresem obejmuje profilaktykę wraz z edukacją prozdrowotną oraz kształtowanie
czynnych postaw wobec zdrowia, bezpieczeństwa. Podejmowane
działania mają na celu w dłuższej perspektywie wzbogacić wiedzę
dzieci z dziedziny zdrowia i bezpieczeństwa, wykształcić u nich postawę
„prozdrowotną”, umożliwić nabycie określonych umiejętności oraz przyswojenie
prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków
zdrowotnych.
Innowacja ma
uświadomić uczniom potrzeby kształtowania u uczniów nawyków właściwego
odżywiania, które służą zdrowiu. Na zajęciach
uczniowie mają również możliwość
pod kierunkiem nauczyciela nabyć umiejętności bezpiecznego użytkowania urządzeń
elektrycznych m.in. tj. sokowirówka,
bezpieczne posługiwanie się nożem, podczas samodzielnego wykonywania kanapek,
czy soków owocowych.
Tworzą
również kąciki tematyczne związane z
profilaktyką prozdrowotną (prace plastyczne, gazetki naścienne, plakaty tj.
piramida zdrowia, czy zakładają tzw.
„Zielony ogródek” –hodowla rzeżuchy.
Treści zawarte w programie określają – biorąc pod uwagę
możliwości dziecka – poziom aktywnego i świadomego zaangażowania w sprawy
zdrowia. Program zakłada (przewiduje):
Ø ochronę
zdrowia dzieci poprzez szeroko rozumianą profilaktykę,
Ø dostarczanie
wychowankom określonych wzorów postępowania, jak chronić i zachować zdrowie
własne i innych,
Ø promowanie
i kształtowanie zdrowego stylu życia człowieka,
Ø wspieranie
rodziców w działaniach zdrowotnych na rzecz ich dzieci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz